U bent hier:
De gezichten achter JAZO | Thomas Frericks
Terug naar overzicht

De gezichten achter JAZO | Thomas Frericks

Thomas Frericks, accountmanager binnendienst, is net één jaar bij JAZO in dienst wanneer we hem spreken. Maar, zo geeft hij zelf aan, het voelt al veel langer. “Het voelt zo vertrouwd. Ik zit hier echt op mijn plek.” Als het aan Thomas ligt volgen er dus nog veel meer jubilea. Waarom Thomas elke dag met plezier aan het werk gaat? Je leest hier.

“Ik heb HEAO commerciële economie gestudeerd. Voordat ik bij JAZO in dienst kwam heb ik op soortgelijke binnendienst functies gezeten. Vorig jaar zat ik bij een bedrijf waar ik niet helemaal op mijn plek zat, toen ik de vacature bij JAZO voorbij zag komen. Ik ging op gesprek en het voelde direct goed. Een mooie, innoverende organisatie waar mooie producten worden gemaakt. Ik wilde het liefst direct beginnen”, blikt Thomas terug. “De organisatie is heel gestructureerd en dingen zijn goed vastgelegd zowel qua systemen, richtlijnen als procedures. Toch heb je altijd de vrijheid om zelf dingen onder de aandacht te brengen. Daar staan ze hier voor open en dat wordt gewaardeerd.”

Geen dag hetzelfde

Niet alleen over de organisatie is Thomas te spreken, ook in zijn werk voelt hij zich als een vis in het water. “Op de verkoop binnendienst voel ik me echt als een spin in het web. Ik werk aanvragen uit tot overzichtelijke offertes. Ik bel offertes na en promoveer offertes tot order en doe daar de administratieve afhandeling van. Ook heb ik veel klantcontact en adviseer ik klanten wanneer ze vragen hebben.” Aan de werkzaamheden lijkt geen eind te komen. “Ik hoef me inderdaad niet te vervelen. Geen dag is hetzelfde, net als de offertes die ik maak. De ene keer maak ik een offerte voor een klein brandwerend muurrooster, de andere keer voor een twintig meter lange aluminium roosterpui. Dat maakt het werk zo mooi. Het is geen standaard product waar we mee werken. De combinatie van werken bij een familiebedrijf met verschillende afdelingen, mooie maatwerkproducten, en natuurlijk aardige collega’s; dát is waar ik mij het prettigst bij voel.”

Interne en externe klanten

Maar ook het contact met zijn collega’s en klanten, maakt dat Thomas elke dag met plezier naar het werk gaat. “Je wilt de klanten zo goed mogelijk adviseren. Aan de andere kant heb je ook met de interne klant, de collega’s, te maken. Dat kan gaan over het inmeten op locatie of het regelen van transport naar het buitenland. De werkzaamheden zijn dus heel divers. Ik had, voordat ik bij JAZO begon, wel gehoopt dat het zo zou zijn.” Toch zag het afgelopen jaar er voor Thomas, vanwege corona, ook soms wat anders uit. “Twee weken nadat ik in dienst trad begon de eerste lockdown. Thuiswerken kan prima, maar stiekem zit ik liever op kantoor. De lijntjes zijn dan korter en je kan makkelijker iemand wat vragen. Maar aan de andere kant heb ik juist ook veel geleerd doordat ik veel zelf moest uitzoeken. Wanneer iemand je aan het handje meeneemt is dat makkelijk, maar wanneer je zelf op onderzoek uitgaat leer je meer. Ik ben nu een jaar verder en kan denk ik wel zeggen dat ik mijn werkzaamheden goed zelfstandig uit kan voeren.

Fluitend naar het werk

“In het afgelopen jaar is mijn goede gevoel over JAZO alleen maar sterker geworden. Ze kijken hier echt naar de persoon en of iemand binnen het team past. Ik zit echt helemaal op mijn plek hier. Ik ga fluitend naar het werk en kom fluitend weer thuis. Ik haal er een hoop energie uit dat geen enkele dag hetzelfde is. Dat komt ook door de fijne sfeer en het hechte team waarin ik werk. Of ik mijn 25-jarig jubileum hier ook ga vieren? Dat red ik qua leeftijd niet, maar twintig jaar klinkt toch ook goed, toch?”

}
Heeft u vragen of wilt u advies? 0316 - 59 29 11