PRET staat voor positief, respect, enthousiast en teamwork. Bedenker Pascal Bos geeft lezingen om u te inspireren met zijn PRETbeleid. Wilt u meer informatie of wilt u een PRET presentatie op uw locatie boeken neem dan contact op met Pascal Bos.
We respecteren elkaars goede en minder goede eigenschappen.
We gaan respectvol met elkaar om
We behandelen elkaar zoals we zelf ook behandeld willen worden
Fouten maken mag als we er iets van leren
Enthousiasme
We motiveren elkaar en moedigen elkaar aan
We zijn bereid tot extra inzet
We durven beslissingen en verantwoordelijkheid te nemen
Teamwork
Samen bereiken we meer dan ieder voor zich
We willen samen werken en zoeken samenwerking
We helpen en ondersteunen elkaar
We nemen samen de verantwoordelijkheid
Het doel is door samenwerking op alle niveaus in de organisatie tot betere resultaten te komen; de beste producten, de beste resultaten en het beste rendement. Bij PRET staat de mens centraal, ons kostbaarste bezit!
PRET gedragsregels voelen als vanzelfsprekend. Ieder zal zich er aan houden en andere stimuleren dat ook te doen. Het ontwikkelde PRET gedragsbeleid zet de werknemer centraal en is onlosmakelijk verbonden met de JAZO bedrijfsfilosofie.
Het leverde JAZO in 2010 de titel “Slimste bedrijf van Nederland op”. Ook heeft het Ben Kuiken geinspireerd om het verhaal in een boek vast te leggen. De titel van het boek is heel toepasselijk de PRETfactor (Kuiken, 2014).
Kuiken, B. (2014) De Pretfactor, Waarom plezier op het werk beter werkt. Uitgeverij Haystack Zaltbommel. (ISBN: 9789461261052)