U bent hier:
PRETbeleid

PRETbeleid Lachen

PRET staat voor positief, respect, enthousiast en teamwork. Bedenker Pascal Bos geeft lezingen om u te inspireren met zijn PRETbeleid. Wilt u meer informatie of wilt u een PRET presentatie op uw locatie boeken neem dan contact op met Pascal Bos.

PRET_presentatie_Lent

E-mail: p-bos@jazo.com
Telefoon: 0316 592911

Positief

  • We gaan uit van de kracht positieve energie
  • We zijn open en eerlijk in ons denken en handelen
  • We ontvangen en geven feedback.
  • We spreken elkaar aan op negatief gedrag

Respect

  • We vertrouwen op elkaars deskundigheid
  • We respecteren elkaars goede en minder goede eigenschappen.
  • We gaan respectvol met elkaar om
  • We behandelen elkaar zoals we zelf ook behandeld willen worden
  • Fouten maken mag als we er iets van leren

Enthousiasme

  • We motiveren elkaar en moedigen elkaar aan
  • We zijn bereid tot extra inzet
  • We durven beslissingen en verantwoordelijkheid te nemen

Teamwork

  • Samen bereiken we meer dan ieder voor zich
  • We willen samen werken en zoeken samenwerking
  • We helpen en ondersteunen elkaar
  • We nemen samen de verantwoordelijkheid

PRETfactorHet doel is door samenwerking op alle niveaus in de organisatie tot betere resultaten te komen; de beste producten, de beste resultaten en het beste rendement. Bij PRET staat de mens centraal, ons kostbaarste bezit!

PRET gedragsregels voelen als vanzelfsprekend. Ieder zal zich er aan houden en andere stimuleren dat ook te doen. Het ontwikkelde PRET gedragsbeleid zet de werknemer centraal en is onlosmakelijk verbonden met de JAZO bedrijfsfilosofie.

Het leverde JAZO in 2010 de titel “Slimste bedrijf van Nederland op”. Ook heeft het Ben Kuiken geinspireerd om het verhaal in een boek vast te leggen. De titel van het boek is heel toepasselijk de PRETfactor (Kuiken, 2014).

  • Kuiken, B. (2014) De Pretfactor, Waarom plezier op het werk beter werkt. Uitgeverij Haystack Zaltbommel. (ISBN: 9789461261052)
}
Heeft u vragen of wilt u advies? 0316 - 59 29 11