U bent hier:
PRETbeleid

PRETbeleid Lachen

PRET staat voor positief, respect, enthousiast en teamwork. Bedenker Pascal Bos geeft lezingen om u te inspireren met zijn PRETbeleid. Wilt u meer informatie of wilt u een PRET presentatie op uw locatie boeken neem dan contact op met Pascal Bos.

E-mail: p-bos@jazo.com
Telefoon: 0316 592911
PRET_presentatie_Lent

Positief

We gaan uit van de kracht positieve energie

We zijn open en eerlijk in ons denken en handelen

We ontvangen en geven feedback.

We spreken elkaar aan op negatief gedrag

Respect

We vertrouwen op elkaars deskundigheid

We respecteren elkaars goede en minder goede eigenschappen.

We gaan respectvol met elkaar om

We behandelen elkaar zoals we zelf ook behandeld willen worden

Fouten maken mag als we er iets van leren

Enthousiasme

We motiveren elkaar en moedigen elkaar aan

We zijn bereid tot extra inzet

We durven beslissingen en verantwoordelijkheid te nemen

Teamwork

Samen bereiken we meer dan ieder voor zich

We willen samen werken en zoeken samenwerking

We helpen en ondersteunen elkaar

We nemen samen de verantwoordelijkheid


PRETfactorHet doel is door samenwerking op alle niveaus in de organisatie tot betere resultaten te komen; de beste producten, de beste resultaten en het beste rendement. Bij PRET staat de mens centraal, ons kostbaarste bezit!

PRET gedragsregels voelen als vanzelfsprekend. Ieder zal zich er aan houden en andere stimuleren dat ook te doen. Het ontwikkelde PRET gedragsbeleid zet de werknemer centraal en is onlosmakelijk verbonden met de JAZO bedrijfsfilosofie.

Het leverde JAZO in 2010 de titel “Slimste bedrijf van Nederland op”. Ook heeft het Ben Kuiken geinspireerd om het verhaal in een boek vast te leggen. De titel van het boek is heel toepasselijk de PRETfactor (Kuiken, 2014).

  • Kuiken, B. (2014) De Pretfactor, Waarom plezier op het werk beter werkt. Uitgeverij Haystack Zaltbommel. (ISBN: 9789461261052)
Heeft u vragen of wilt u advies? 0316 - 59 29 11